دعای عهد

دعای عهد

دعای عهد

دعای عهد

از حضرت صادق علیه السّلام روایت شده: هرکه چهل صبحگاه دعای عهد را بخواند، از یاوران قائم ما باشد، و اگر پیش از ظهور آن حضرت از دنیا برود، خدا او را از قبر بیرون آورد، که در خدمت آن حضرت باشد، و حق تعالی بر هر کلمه هزار حسنه به او کرامت فرماید، و هزار گناه از او محو سازد

طبقه بندی موضوعی

seo سایت چیست؟

جواد فایل دی | چهارشنبه, ۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۰۷:۲۰ ق.ظ

سئو چیست؟

سئو سرواژه عبارت « Search Engine Optimization »، به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. موتورهای جستجو مانند کتابخانه بزرگی هستند که اطلاعات زیادی را دریافت کرده‌اند تا در اختیار کاربران خود قرار دهند. برای موتورهای جستجو رضایت کاربران از اهمیت زیادی برخوردار است، بنابراین تمام سعی خود را می‌کند تا مناسب‌ترین و مرتبط‌ترین محتوای موردنیاز کاربران را با بهترین تجربه کاربری در اختیار آن‌ها قرار دهد. برای رسیدن به این هدف موتورهای جستجو دارای پارامترهای مشخصی هستند تا بتوانند محتوای ارزشمند را تشخیص دهند و آنها را با رتبه‌ی بالاتری در گوگل در اختیار کاربران قرار دهند.

رسیدن به صفحه اول گوگل از طریق خدمات سئو چقدر طول می‌کشد؟

نمایش سایت در صفحه اول موتور جستجو مهم‌ترین هدف تمام کسانی است که از خدمات سئو استفاده می‌کنند. رسیدن به صفحه اول گوگل از طریق خدمات سئو بسته به نوع کسب وکار، کلمات کلیدی، وضعیت رقبا و میزان فعالیت و سابقه سایت بین 3 تا 6 ماه متفاوت است و در برخی موارد ممکن است تا یک سال هم طول بکشد. بنابراین حتی بعداز گذشتن چند هفته و کار کردن برروی طراحی سایت و انجام تمام تکنیک‌ها و اصول اولیه، اگر هنوز صفحه شما در صفحه اول گوگل نمایان نشد ناامید نشوید، صبور باشید.

 

دیدن وب سایت در صفحات سرپ گوگل ارزوی صاحب هر کسب و کاری است. اما انتظار یک شبه به این هدف رسیدن درست نیست. پروسه سئو سایت یک پروسه طولانی مدت و زمان‌بر است و مهم‌ترین نکته در موفقیت در آن تداوم و استمرار در فعالیت است.

 

خدمات سئوی سایت شامل تمام کارهایی می‌شود که سایت شما را برای موتورهای جستجو بهینه کند و باعث رتبه گرفتن آن شود. این خدمات شامل تقویت سایت از لحاظ تکنیکی، سئوی داخلی سایت و درنهایت سئوی خارجی سایت می‌شود.

 

تکنیکال سئو: تکنیکال سئو یکی از مهم‌ترین خدمات سئوسایت است. در تکنیکال سئو سعی می‌کنیم سایت را به لحاظ تکنیکی تقویت کنیم؛ به عنوان مثال سرعت سایت را ارتقاء دهیم، فضای میزبانی و دامنه مناسبی برای آن تعیین کنیم، و درنهایت نسخه موبایل و ویندوز مناسبی برای آن تهیه کنیم.

 

سئوی داخلیبعد از آنکه سایت از لحاظ تکنیکی تقویت شد، در مرحله دوم از خدمات سئو باید محتوای مناسبی برای سایت تدارک دهیم و آن را به شکل درست و با توجه به قوانین سئو در سایت قرار دهیم و همچنین لینک‌سازی مناسبی بین مطالب و بخش‌های مختلف سایت ایجاد کنیم.

 

سئوی خارجی سایت: تمام اقداماتی که برای ایجاد محبوبیت و اعتبار سایت شما خارج از سایت‌تان انجام می‌شود سئوی خارجی سایت نام دارد، در این مرحله از خدمات سئو هدف این است که کاربران از طریق لینک‌های خارجی وارد سایت شما شوند و در نتیجه آن بازید از سایت شما به شکل هدفمندی افزایش یابد.

خدمات سئو چگونه انجام می‌شوند؟

موتورهای جستجو از جمله گوگل مانند کتابدارهای کتابخانه‌ی بزرگی هستند که اطلاعات زیادی را دریافت می‌کنند. این موتورها برای اینکه این اطلاعات را به درستی در اختیار کاربران خود قرار دهند دارای الگوریتم‌ها و پارامترهای خاصی هستند که از طریق آنها محتواهای ارزشمند را تشخیص داده و در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. خدمات سئو با در نظر گرفتن این پارامترها بر روی قسمت‌های مختلف سایت کار می‌کند تا سایت توسط گوگل دارای محتوای ارزشمندی شناخته شود و در رتبه بندی گوگل رتبه بالاتری کسب کند.

 

این خدمات شامل سه مرحله زیر می‌باشد:

  1. تکنیکال سئو
  2. سئوی داخلی
  3. سئوی خارجی

 

1. SEO فنی: تجزیه و تحلیل عوامل فنی وب سایت که بر رتبه بندی آن تأثیر می گذارد

کارآیی کد

یک عامل مهم برای بهینه سازی وب سایت کارآیی کدی است که وب سایت با آن توسعه یافته است. کد ناکارآمد متورم می تواند زمان بارگذاری وب سایت را کند کرده و کد به متن (روی صفحه-محتوا) را کم رنگ کند. وقتی محتوای درون صفحه را بهینه می کنیم ، وقتی کد وب سایت به حداقل برسد ، بهینه سازی بهتر توسط Google دریافت می شود. وقتی کد کمتر باشد ، گوگل به آسانی معنای معنایی یک صفحه را می فهمد. این به بهبود رتبه کمک می کند.

 

 

سرعت وب سایت

الگوریتم رتبه بندی گوگل برای بهبود تجربه کاربران به طور مداوم به روز می شود. علاوه بر ارائه نتایج دقیق که به یک پرس و جو پاسخ می دهد ، گوگل در رتبه بندی آن در سرعت وب سایت نیز موثر است. یک وب سایت سریعتر تجربه کاربری برتر را برای بازدیدکنندگان وب سایت فراهم می کند. همه موارد دیگر برابر هستند ، گوگل وب سایت سریع تری را قبل از سایت کندتر ارائه می دهد ، زیرا به احتمال زیاد بازدیدکنندگان با وب سایت سریعتر تجربه بهتری خواهند داشت. زمان بارگذاری صفحه باید کمتر از 2.5 ثانیه باشد.

قابلیت پاسخگویی به موبایل

یکی دیگر از عوامل مهم رتبه بندی این است که آیا یک وب سایت واکنش گرا است یا خیر ، این بدان معناست که طرح وب سایت با نوع دستگاهی که برای مشاهده وب سایت استفاده می شود مطابقت دارد. وقتی یک وب سایت واکنش گرا باشد ، تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد. وب سایت هایی که پاسخگو نیستند سعی می کنند تمام عرض یک صفحه وب را که برای دسکتاپ در نظر گرفته شده است به یک تلفن هوشمند یا رایانه لوحی منتقل کنند. برای تناسب صفحه ، اندازه محتوای داخل صفحه باید کاهش یابد ، که معمولاً باعث می شود صفحه غیر قابل مشاهده باشد. همه موارد دیگر برابر هستند ، Google یک وب سایت پاسخگو برای تلفن همراه را قبل از یک سایت غیر پاسخگو ارائه می دهد.

SSL/HTTPS

گوگل نیز مانند کاربران خود وب سایت های امن را ترجیح می دهد. وب سایت دارای بدافزار نمونه ای شدید از وب سایت ضعیف و ناامن است. البته ، هیچ کس نمی خواهد با مراجعه به وب سایتی که ایمن نیست ، رایانه خود را آلوده کند. گوگل با افزایش اهمیت وب سایت های HTTPS بر سایت های HTTP اهمیت داشتن یک وب سایت امن را به طور پیوسته افزایش می دهد.

 

HTTPS به این معنی است که وب سایت با گواهی SSL محافظت می شود. SSL مخفف کلمه Secured Socket Layer است. این یک پروتکل ارتباطی است که ارتباط ایمن بین بازدید کننده و وب سایت ایجاد می کند. حفاظت از اطلاعات وارد شده توسط یک بازدید کننده و دریافت شده توسط وب سایت برای گوگل مهم است ، بنابراین ، آنها وب سایتی را که دارای SSL (https) محافظت شده است ، بر روی وب سایتی که (http) نیست ، رتبه بندی می کنند.

سئوی داخلی: بهینه سازی عناصر صفحه قابل مشاهده که بر رتبه بندی تأثیر می گذارد.

عنوان صفحه و توضیحات متا

برچسب عنوان یک صفحه وب و توضیحات متا به دو دلیل برای رتبه بندی SEO بسیار مهم است. اول ، هر دو باید شامل کلیدواژه (های) کلیدی شما باشند تا به Google کمک کند معنی معنایی صفحه شما را درک کند. به جای پر کردن کلمات کلیدی (سئوی قدیمی) ، از کلمات کلیدی خود متنوع استفاده کنید. بهتر است از مترادف ، تغییرات کلمات و تغییر ترتیب کلمات در یک عبارت کلیدی استفاده کنید. یک شرکت خدمات SEO حرفه ای می داند که چگونه به بهترین نحو بهینه سازی برچسب های عنوان و توضیحات متا را انجام دهد تا به جستجوهای جستجوی Google در رتبه بندی و بهبود ترافیک ارگانیک کمک کند.

 

دلیل دوم که عناوین صفحات و توضیحات متا اهمیت دارند این است که آنها فرصتی برای تمایز نتایج صفحه وب شما از رقبای شما ارائه می دهند. بهترین شیوه های فعلی سئو عوامل بهینه سازی اخیر استفاده شده توسط Google را در نظر می گیرد که شامل معیارهای مشارکت کاربر مانند زمان حضور در سایت ، نرخ پرش و نرخ کلیک است. وقتی گوگل تشخیص دهد که یک صفحه وب برای مدت زمان بیشتری مشاهده می شود و بازدیدکنندگان بیشتری با وب سایت مشارکت داشته باشند ، به احتمال زیاد صفحات با معیارهای کاربر کمتر رتبه بندی می شوند. عنوان و توضیحات دقیق و جذاب عنوان صفحه به افزایش نرخ کلیک و کاهش نرخ پرش کمک می کند.

هدینگ ها یا سرتیترها

گوگل از صفحات وب که به صورت بصری ساختار یافته اند قدردانی می کند (و پاداش می دهد). استفاده از سرفصل ها به سازماندهی محتوا در یک صفحه کمک می کند. مانند موضوعات کلی مقاله ، سرفصل های اصلی از سرفصل های برجسته تری استفاده می کنند. از نظر SEO ، این شامل برچسب های عنوان H1 و H2 می شود و ایده های کلان بیشتری را مشخص می کند. وقتی جزئیات بیشتری در مورد هر موضوع بیش از حد مورد بحث قرار می گیرد ، این مناطق محتوا از سرفصل های کمتر برجسته مانند H3 و H4 استفاده می کنند. استفاده مناسب از برچسب های هدر برای رتبه بندی بسیار مهم است. من بیش از یک بار با تغییر H1 در صفحه اصلی ، پیشرفت چشمگیری در رتبه بندی یک وب سایت تجربه کرده ام. ارائه دهندگان خدمات SEO می دانند چگونه از عناوین برای کمک به بهبود رتبه بندی گوگل استفاده کنند.

محتوای صفحه

محتوا (متن) یک صفحه وب برای رتبه بندی بالقوه آن صفحه بسیار مهم است. همانطور که در بالا ذکر شد ، گوگل معیارهای استفاده از بازدیدکنندگان مانند زمان در صفحه و نرخ بازگشت را ردیابی می کند. اگر شرکت خدمات حرفه ای SEO شما به سادگی عناوین ، توضیحات متا و سرفصل ها را برای بهبود رتبه بندی بهینه می کند ، ممکن است این بهبود رتبه کوتاه مدت نباشد.

 

در نهایت ، محتوای روی صفحه باید برای بازدیدکنندگان ارزش ایجاد کند. به عنوان مثال ، صرفاً فهرست خدمات خسته کننده است. هنگامی که مزایا یا ارزش آن خدمات برای مشتری احتمالی نیز درج شود ، صفحه برای بازدیدکنندگان اهمیت بیشتری پیدا می کند. هنگامی که صفحه مختصر است ، دارای یک طرح جذاب است و از رسانه های غنی (فیلم ، گرافیک و غیره) استفاده می کند که تعامل بازدیدکنندگان را بهبود می بخشد ، سپس بهبود رتبه از قدرت ماندگاری بیشتری برخوردار است.

سئوی خارج از صفحه: پیاده سازی عناصر بهینه سازی که مربوط به خود صفحه نیست.

تکنیک های SEO خارج از صفحه به افزایش اعتبار دامنه وب سایت کمک می کند ، که معیار اعتبار و "توانایی" وب سایت برای رتبه بندی خوب است. در حالی که سئوی داخلی یک وب سایت را در رتبه بندی مناسب برای عبارات جستجو قرار می دهد و به موتورهای جستجو کمک می کند تا معنای معنایی یک وب سایت و صفحات وب آن را درک کنند ، سئوی خارج از صفحه به افزایش اعتبار وب سایت و تفسیر گوگل از وب سایت هایی که باید در رتبه اول باشند کمک می کند. از دیگران.

رسانه های اجتماعی

استفاده از رسانه های اجتماعی به ایجاد آگاهی از نام تجاری و بالقوه برای بازدیدکنندگان وب سایت کمک می کند. هرچه یک وب سایت در رسانه های اجتماعی مشارکت بیشتری داشته باشد ، احتمال مراجعه کاربران شبکه های اجتماعی به وب سایت بیشتر می شود. از آنجا که مربوط به SEO خارج از صفحه است ، اولویت Google ارائه محتوای با کیفیت به کاربران خود است. از جمله بهترین شاخص های محتوای با کیفیت ، فراوانی اشتراک گذاری محتوا به صورت آنلاین است. بازاریابی رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای تشویق به اشتراک گذاری محتوای وب سایت است.

بک لینک

در قلب الگوریتم رتبه بندی گوگل ، بک لینک وجود دارد. از نظر گوگل ، پیوندهای پشتیبان از یک وب سایت به وب سایت دیگر مشابه ارجاع دهان به دهان است. هرچه تعداد ارجاعات (بک لینک) بیشتر به یک وب سایت دریافت شود ، گوگل بیشتر وب سایت را مرتبط می داند و متعاقباً رتبه وب سایت بیشتر است. از آنجا که بک لینک ها برای قدرت دامنه و رتبه بندی آنها بسیار مهم هستند ، تمایل دارد که بیشترین سوء استفاده از نظر هرزنامه را نیز داشته باشد.

سئوی ارگانیک: بهبود رتبه بندی برای بخش اصلی "ارگانیک" در موتورهای جستجو

SEO ارگانیک برای مشاغل با تمرکز ملی و بین المللی مهم است. این نوع SEO بر بهبود رتبه بندی در نتایج جستجوی ارگانیک (برخلاف "بسته محلی") با بهینه سازی وب سایت برای الگوریتم موتور جستجوی گوگل متمرکز است. سئو ارگانیک بهینه سازی سنتی یا کلاسیک موتورهای جستجو است که با تحقیق کلمات کلیدی شروع می شود. اینترنت مملو از مقالاتی در مورد نحوه انجام SEO ارگانیک برای بهبود رتبه بندی گوگل است. تکنیک های موجود در این شکل از خدمات SEO شامل بهینه سازی داخل صفحه و بهینه سازی خارج از صفحه ، شامل مواردی مانند متا تگ و بهینه سازی عنوان صفحه ، بهینه سازی محتوای درون صفحه ، ایجاد بک لینک و استفاده از رسانه های اجتماعی است.

 سئو محلی: بهبود رتبه بندی برای "بسته محلی" در موتورهای جستجو

خدمات SEO محلی برای مشاغل متکی به مشتریان محلی/منطقه ای مهم است. SEO هدفمند مکان جدیدتر از بهینه سازی عمومی جستجوی ارگانیک است. بهینه سازی برای رتبه بندی های محلی متمرکز بر یافتن در بسته محلی است ، ناحیه ای در نتایج Google که نقشه ای را با فهرست 3 مشاغل محلی نشان می دهد. منطقه فهرست های محلی یک فرصت بزرگ برای مشاغل کوچکتر با تکیه بر مشتریان محلی است. تکنیک های سئو مورد استفاده برای بهینه سازی وب سایت محلی با تکنیک سئوی ارگانیک متفاوت است. رستورانها ، تعمیرگاههای خودرو ، برقکاران و لوله کشها چند نمونه از انواع مشاغلی هستند که از SEO محلی سود می برند.

بهبود رتبه برای جستجوی صوتی

بهینه سازی جستجوی صوتی جدیدترین شکل بهینه سازی موتور جستجو است. اکثر مردم ترجیح می دهند از جستجوی صوتی استفاده کنند تا تایپ کردن ، به همین دلیل پیش بینی می شود که جستجوی صوتی تا سال 2020 بیشتر از 50 درصد از کل جستجوها باشد. اولویت های بهینه سازی جستجوی صوتی شامل داشتن وب سایت سریع (زمان بارگذاری صفحه کمتر از 4 ثانیه) ، SSL است رمزگذاری وب سایت امنیتی و س clearlyال واضح و پاسخ تقریباً 30 کلمه یا کمتر.

مدیریت شهرت

بخش مهم دیگر خدمات بهینه سازی جستجو که یک شرکت SEO حرفه ای باید ارائه دهد ، مدیریت شهرت آنلاین است. اکثر کاربران اینترنت نظرات آنلاین را در تصمیم گیری خرید مفید می دانند. شاید مشهورترین نظرات آنلاین ، نظرات آمازون باشد. بررسی محصولات از خریداران واقعی برای مشتریان بالقوه ای که در مورد محصولات تحقیق می کنند بسیار مفید است.

 

مشابه بررسی محصولات ، بررسی شرکت و خدمات برای افرادی که به دنبال استخدام یک شرکت برای انجام خدمات هستند مفید است. این نوع بررسیها می تواند به سازمان کمک کند و به آن آسیب برساند. آن دسته از شرکت هایی که نظرات مطلوبی دارند احتمال استخدام آنها بیشتر از شرکت هایی است که نظرات ضعیفی دارند. خدمات مدیریت شهرت در کنار کاهش نظرات منفی ، به ارتقای نظرات مثبت کمک می کند. بخش مهمی از خدمات نمایندگی سئو این است که به مشتریان کمک کنید تا به بررسی های آنلاین مطلوب پاسخ دهند.

بازاریابی موتورهای جستجو

خدمات بازاریابی موتورهای جستجو به بهبود دید کلی آنلاین وب سایت یک سازمان کمک می کند. بین تعداد برداشتهای یک شرکت و کسب مشاغل جدید رابطه قوی وجود دارد. با آشنایی بیشتر کاربران اینترنتی با یک نام تجاری و وب سایت آنها ، شاهد افزایش فعالیت و مشارکت در وب سایت تجاری هستیم. بازاریابی جستجو به افزایش آگاهی از نام تجاری ، ترافیک وب سایت و نرخ تبدیل کمک می کند.

 

نتیجه:

 

سئو ، بهینه سازی موتورهای جستجو ، فرایند دستیابی به رتبه بهتر موتورهای جستجو و ترافیک بیشتر با هدف نهایی ایجاد کسب و کار بیشتر است. چندین نوع مختلف از خدمات SEO وجود دارد که بر عناصر مختلف تمرکز می کنند ، بهینه سازی جستجو و مشاهده آنلاین. به منظور رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو مانند Google و BING ، یک شرکت بهینه سازی موتورهای جستجو می تواند بهینه سازی فنی وب سایت ، SEO در صفحه و خارج از صفحه را با تمرکز بر SEO ارگانیک و/یا خدمات SEO محلی پیاده سازی کند.

 

سئو ارگانیک بر بهبود رتبه بندی در مناطق معمولی نتایج موتورهای جستجو متمرکز است. SEO  محلی بر بهبود رتبه بندی در "بسته محلی" تمرکز می کند ، که منطقه ای از نتایج است که دارای نقشه ای با سه مشاغل محلی ذکر شده است. محلی برای مشاغلی که به مشتریان محلی یا منطقه ای متکی هستند مهم است. در حالی که SEO ارگانیک می تواند به یافتن مشتریان محلی کمک کند ، اما برای مشاغل با تمرکز ملی و بین المللی بسیار مهم است. مدیریت شهرت بخش مهمی از بهینه سازی آنلاین است زیرا دید مطلوبی از یک سازمان ، خدمات و محصولات آن ایجاد می کند. بازاریابی موتورهای جستجو بر افزایش آگاهی از نام تجاری و دید آنلاین متمرکز است. مدیریت شهرت و بازاریابی موتورهای جستجو به احتمال زیاد مشتری شدن مشتری احتمالی کمک می کند.

 

این محتوا برگرفته از سایت وب آینده می باشد. و شما می توانید برای خواندن مقالات آموزشی سئو به صفحه آموزش سئو سایت

 

 https://webayandeh.com/seo-tutorial/articles/  

 

مراجعه فرمایید.

 

منبع: وب آینده (https://webayandeh.com

  • جواد فایل دی

سئو

سئو حرفه ای

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی